Saturday, March 31, 2012

suka bunga? ramai yg suka mcm ni.betul ke tak?


fuh! romantik giler 'pakwes' ko.. jeles giler dapat bunga.sweet gitu~
erk! cer ko crite.. kalu dapat bunga, bleh buat ape ye? aku tak faham la.. kenapa bunga?? kenapa tak 'pokok bunga'?
aik!  ko tak tahu nak buat apa? kalo taknak, meh kasik kat aku..
aduyai.. aku tanya le ngek. kalu dapat bunga, boleh buat ape? cer ko fikir, dapat 'bunga' boleh tahan berapa lama sangat.. dua tiga hari, layu, mati.. macam tak ikhlas je? mmg la nmpak cantik.. tapi cantik sementara apa nilainya ye ?
habis tu, kenapa ko suka pokok bunga? macam pelik je.. nak pokok bunga? mengangkut pasu? pelik nyeh!

errr..pokok bunga..
kalau aku, aku nak, bunga yang 'hidup', kekal dan boleh dijaga setiap hari.. faham tak maksud aku? bunga yang bila hidupnya, menceriakan suasana.. kembangnya mekar setiap hari.. harumnya bila layu, bajakan.. siramkan.. gemburkan.. dan..yang penting boleh dibiakkan..
itu nama memelihara supaya kekal kembang bunganya dipokoknya.. tapi,bukan hanya 'bunga', sebab kembangnya sementara, harumnya sementara, layunya tak boleh dipulihkan.. 
lama kelamaan, mati layu, dan kering.. apa nilainya?


this is what i mean..



cantik kan..? 
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::(>,<)::::::::::::::::::::::::::::::::::

No comments: