Wednesday, June 5, 2013

Latihan Amali di Al Hijrah Media Corporation

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

Alhamdulillah.. Selesai sudah berpraktikum di Al Hijrah Media Corporation. Satu-satunya media Islamik separa kerajaan di Malaysia. Banyak pengalaman indah di situ. Yang paling penting, hubungan yang kekal sehingga  akhir  dengan warga kerja di sana.

Sesungguhnya Allah yang mentakdirkan segalanya. Namun, kadang-kadang, kita tak jangka, yang terbaik itulah yang hadir tanpa disedari. Yang penting, teruskan berdoa. Biarlah soal hati dikongsi dengan Maha Pencipta hati itu  sendiri. Itu yang lebih penting.

Seronok juga bila berkenalan dengan warga kerja di situ. Melihat proses pembelajaran yang  baru. Alhamdulillah, saya ditempatkan  di bahagian Perolehan dan Pengurusan Penyiaran. Encik Mokhtar sebagai supervisor di situ. Tidak sangka. Allah mentakdirkan penyelia seperti doa yang selalu aku harapkan. Alhamdulillah.Sangat baik hati, memahami, yang paling penting, sentiasa membantu rakan-rakan kerja di bawahnya. Sikap Encik Mokhtar membuat aku rasa hormat dengan beliau. Banyak yang dipelajari di situ. Sampaikan aku ada memasang niat untuk berlumba menjadi seperti beliau.

Namun, sekarang Encik Mokhtar dalam proses memulihkan kesihatannya. Semoga dia cepat sembuh. saya berharap sangat dapat berorganisasi dengannya kembali. Jika ada peluang, ingin aku jadikan setiap masa kerjaku, adalah mengejar redha Allah Taala. Menyebarkan keindahan Islam di sebalik tabir.







No comments: