Saturday, March 17, 2012

kenapa kau di sini?

bissmillahirrahmanirrahim..

merenung diri sendiri..
kehidupanku..
antara nikmat dan ujian..
antara bersyukur dan terleka..
antara nyata dan fantasi..

kenapa aku di sini?

aku di sini..
disebabkan pertarungan sengit ibuku..
antara maut dan hidup..
antara sakit dan gembira..
antara kerisauan dan ketenangan..

terjadinya aku di sini disebabkan ketulan darah nutfah..
antara kasih ibu dan ayah..
perjanjian yang ditemeterai..
demi kebahagian dunia dan akhirat..

hadirku di sini..
atas harapan menggunung ibu dan ayah..
kebanggaan adik dan abang..
kesabaran pertarungan hidup yang menjanjikan kebaikan..
dunia dan akhirat..

kenapa aku di sini?
harapan demi harapan mencelah..
cabaran demi cabaran menimpa..
godaan demi godaan mendatang..
kuatkah aku?
kenapa aku Allah menguji..






   
bunga tak selalunya mekar..
 langit tak selalunya cerah..
dan hati....
tak selalunya tenang..

 andai hati seperti bunga plastik,
mekarnya bunga..
tiadalah harum..
indah nya cara.. suramlah muka..


sabarlah hati.. sabarlah jiwa..
tenanglah hati.. tenanglah jiwa..
Janji Allah pasti!
kebaikan akan datang..
jika disertai dengan usaha..
yang ke arah redha Allah yang hakiki...

(>,<)..wassalam..

 

No comments: